Returer/byten

Reklamation & Retur

Vi vill göra det enkelt för dig som kund att hantera reklamationer och returer. Läs igenom våra rutiner nedan för att säkerställa en smidig process.

Reklamation

  1. Synligt fel: Anmäl direkt till chauffören vid mottagandet.
  2. Dolt fel: Anmäl till vår kundtjänst inom 3 dagar från att du mottagit varan.

När vi har konstaterat att varan är skadad eller felaktigt expedierad erbjuder vi:

  1. Byte mot ny vara – om du önskar det.
  2. Kreditering – vi återbetalar varans pris samt fraktkostnaden för den reklamerade varan.

Observera: Om din order innehåller fler varor än den som reklameras ersätter vi inte hela fraktkostnaden.

Retur

Vi tar emot retur av standardvaror enligt nedanstående villkor:

  1. Anskaffningsvaror, specialvaror (t.ex. trycksaker, profilprodukter) eller bruten förpackning kan ej returneras.
  2. Varan måste vara oanvänd och oskadad.
  3. Originalförpackningen ska vara hel och säljbar.
  4. Alla tillbehör som följde med produkten måste returneras.

Vid retur som förorsakats av kund:

  1. Debiteras en administrationsavgift på 250 kr.
  2. Returfrakt tillkommer och bekostas av kund.

När vi mottagit och godkänt returen erbjuder vi:

  1. Ny vara, eller
  2. Kreditering av beloppet

 

Returansökan

Du måste vara inloggad för att skicka formuläret. Om du är inloggad och ändå inte kan skicka det, se till att "Do not track" inte är aktiverat i din webbläsares inställningar.
Jag accepterar returvillkoren