Reklamation & Retur
Vi vill göra det enkelt för dig som kund att hantera reklamationer och returer. Läs igenom våra rutiner nedan för att säkerställa en smidig process.
Reklamation
- Synligt fel: Anmäl direkt till chauffören vid mottagandet.
- Dolt fel: Anmäl till vår kundtjänst inom 3 dagar från att du mottagit varan.
När vi har konstaterat att varan är skadad eller felaktigt expedierad erbjuder vi:
- Byte mot ny vara – om du önskar det.
- Kreditering – vi återbetalar varans pris samt fraktkostnaden för den reklamerade varan.
Observera: Om din order innehåller fler varor än den som reklameras ersätter vi inte hela fraktkostnaden.
Retur
Vi tar emot retur av standardvaror enligt nedanstående villkor:
- Anskaffningsvaror, specialvaror (t.ex. trycksaker, profilprodukter) eller bruten förpackning kan ej returneras.
- Varan måste vara oanvänd och oskadad.
- Originalförpackningen ska vara hel och säljbar.
- Alla tillbehör som följde med produkten måste returneras.
Vid retur som förorsakats av kund:
- Debiteras en administrationsavgift på 250 kr.
- Returfrakt tillkommer och bekostas av kund.
När vi mottagit och godkänt returen erbjuder vi:
- Ny vara, eller
- Kreditering av beloppet